The prostate gland is an essential part of a male's reproductive :. It secretes fluids that aid in the transportation and activation of sperm. The prostate related is situated just before the rectum, below the bladder and all around the urethra. When there is prostate problem, it will always be really really irritating and inconvenient to the patient as his urinary product is directly affected.
The common prostate health problems are prostate infection, enlarged prostate and prostate type of cancer.
Prostate infection, also referred to as prostatitis, is the most common prostate-related problem in men younger than 55 years. Infections of the prostate related are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.
Acute bacterial prostatitis could be the least common of all varieties of prostate infection. It is due to bacteria found in the large intestines or urinary tract. Patients may go through fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated by using antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to alleviate the swelling.
Chronic bacterial prostatitis is a condition connected with a particular defect inside gland as well as the persistence presence of bacteria inside urinary tract. It can be brought on by trauma for the urinary tract or by infections received from other areas from the body. A patient may feel testicular pain, lower back pains and urination problems. Although it is uncommon, it can be treated by removal of the prostate defect then the use antibiotics and NSAIDs to deal with the soreness.
Non-bacterial prostatitis is the reason for approximately 90% coming from all prostatitis cases; however, researchers have not even to establish the causes of these conditions. Some researchers think that chronic non-bacterial prostatitis occur because of unknown infectious agents while other believe intensive exercise and lifting could cause these infections.
Maintaining a Healthy Prostate
To prevent prostate diseases, an appropriate meals are important. These are some with the actions to keep your prostate healthy.
1. Drink sufficient water. Proper hydration is critical for overall health and it will also maintain your urinary track clean.
2. Some studies claim that several ejaculations a week will help to prevent prostate cancer.
3. Eat beef moderately. It has been shown that consuming a lot more than four meals of beef a week will increase the risk of prostate diseases and cancer.
4. Maintain an effective diet with cereals, vegetable and fruits to be sure sufficient intake of nutrients essential for prostate health.
The most crucial measure to look at to make sure a wholesome prostate is always to choose regular prostate health screening. If you are forty yrs . old and above, you ought to go for prostate examination at least annually.
Čmáráním pastelkami k návykové blaženosti
Na základním kurzu kreslení pravou mozkovou hemisférou člověk zažije nefalšovaný šok z toho, co je schopný se za den či dva naučit a že OPRAVDU může umět kreslit. Takový nářez už nemůžu čekat, říkám si, když se objednávám na pokračovací kurz Pastelky. Ještě to v tu chvíli netuším, ale mýlím se. Budu za ty dva dny ohromená zase hned několikrát.
Ale pěkně popořádku. Vyrážím na první den kurzu jako vždy na poslední chvíli. Rychle klíčky od auta, peníze na oběd do kapsy, náušnice do dlaně. Fajn, na semaforu červená, věnuji se tedy umisťování drátku do ušního lalůčku. Škub! Objekt ve zpětném zrcátku tentokrát není blíž, než se zdá, ono se to totiž nezdá, je blíž, než bych si přála. Ale naštěstí i nárazníky přežívají bez úhony, pan řidič se omlouvá a tak na nic nedbám, znovu za volatn, vjíždím zostra do křižovatky. Až ve změti aut se dovtípím, že jsem ve snaze rychle zmizet, vyrazila na červenou.
Oj, to nám ten den pěkně začíná! Ovšem v příštích hodinách už mám naštěstí červenou i jiné barvičky spojené výhradně s příjemnými pocity.
Jablko ze stromu poznání
„Namalujeme si jablíčko,“ oznamuje nám usměvavá lektorka Jana. A rozdává nám každé jeden vzorový exemplář. „Skočila jsem ještě ráno pro novou várku ke stánku. Ta jabka, co jsem koupila včera, byla málo barevná,“ vykládá Jana a pak už zasedá ke čtvrtce a názorně předvádí, jak vyseknout pořádně šťavnatý plod. Možná si říkáte: pcha, jabko. A pastelkama! To je jak z mateřský školky! Možná. Ale koukněte, nejsou k nakousnutí? A to se s pastelkami teprve poznáváme.
Málo pastelek a hodně muziky
Pak už nás čeká fascinující obor, zvaný trikolometrie. (Někde psáno s Cé, ale nechme počeštěné.) Že modrá se žlutou dává zelenou, modrá s červenou zase fialovou atd. atd., to vědí děti už v oné zmíněné mateřské školce. Že ale kombinací modré, červené a žluté vytvoříte růžovou či šedou, zkrátka že pomocí tří základních barev, nota bene pastelek (!), spácháte obrázek hrající všemi barvami, to už jsem musela chvíli zpracovávat. Důkazy se nám ale vytvářejí přímo pod rukama a my nepřestáváme čučet.
Předloha bledne závistí
Den druhý. Pastelkový portrét. Nevím, jak vy, ale já jsem dosud vybarvovala jednoduše jednu plochu jednou barvou. Záhy mi vždy přišlo, že mám na výběr málo pastelek. Až na kurzu jsem se naučila, jak je možné barvy míchat, kombinovat, jednotlivé úseky stínovat, tu přitlačit, tu ubrat. Když nám Jana rozdávala předlohy k portrétu, ujišťovala nás, že naše výtvory je předčí. Jasně, jasně, myslely jsme si. Povzbuzování má Jana v popisu práce, po oba dny nás ukázkově zahrnovala pochvalami a obdivem. Jenže ejhle, ono na tom něco je. Když vyrovná čtvrtky na nástěnku, dáváme jí za pravdu. Zase nás dostala.
Může snad přijít ještě něco? Jsme schopné ještě něco vstřebat? Může nás ještě něco zaujmout a udivit? Ale jistě. Další disciplína. Akvarelové pastelky. Tedy takové, které se na papíře rozmývají vodou. „Je to nádhera. Nebojte se toho, nejde na tom nic zkazit. Koukněte, jak úžasně stínují,“ strhává nás Jana opět k nadšení. Vytváříme na zkoušku kytici tulipánů. Nadšení ovšem mírně upadá. Sem tam něco zmatláme a výsledek není vždy podle našich představ. „Tak akvarelky mě zatím nechytly,“ konstatuje Zuzana vedle mě.
Rehabilitace akvarelek
Pak už ale jedeme naostro. Každý si vybere svoji předlohu a začíná několikahodinová tuhá dřina. Pastelky i štětce už nás poslouchají o poznání lépe. Jana jim asi domluvila. A nás vyzbrojila potřebnými triky, tipy a návody. Třeba, že je nutné začít nejsvětlejší barvou, černé obrysy nakonec. Nebo že když to přeženeme, barva se dá zase snadno odmýt. Nikdo ani nedutá, všechny plyneme s barvami a povznášíme se nad tahy štětci.
Zuzka vedle mě tvoří opičáka, který kouká prosebnýma očima a je přímo k poňuchňání. „Už jsi akvarelky rehabilitovala?“ ptám se jí a odpověď je mi jasná. Je dávno pět, máme končit, Jana nás ale nechá v klidu se dovznášet, dobarvit nedobarvené a dotáhnout nedotažené. Výsledky jsou zase jen čistá radost.
Kdo nevěří, ať tam běží
Ohlasy od okolí jsou zase nadšené, úměrně našemu snažení a tvoření. Málokdo je ale ochotný přijmout informaci o tom, že se to může naučit každý. A mě při tom napadá, že nám na kurzu říkali, že metodu kreslení pravou mozkovou hemisférou má akreditovanou ministerstvo školství. Děti by se mohly naučit takto kreslit už ve školách. Ach jo, třeba jednou… Nevím, co vy jste si odnesli z hodin výtvarky ve škole, ale pokud vím, dost často to býval právě onen pocit, který se snaží tyto kurzy rozptýlit. Totiž, že neumím kreslit.
Přemýšlím, čím to je, že mi zase bylo na kreslícím kurzu tak dobře. Asi proto, že v hlavě odhrneme všechen ten každodenní balast na stranu, jak v zimě napadlý sníh hráblem. Že si zkrátka dovolíme ten luxus neřešit kolik, kde, proč, v kolik, jak a za co. Řešíme maximálně kterou s kterou, kam až, jak moc a jak dlouho můžu ještě! Ještě!
Autorka: Markéta Čepická Daňhelová